رنگ شناسی

کاربرد صحیح رنگ ها!

کاربرد صحیح رنگ ها

کاربرد صحیح رنگ ها!

شخصیت، تیپ بدنی و سبک شخصی شما تعیین کننده ی رنگ های برگزیده تان هستند. هنگامی که آموختید ترکیب کدام رنگ ها با یکدیگر ممکن است و چگونه از آنها برای زیباتر نشان دادن اندام خود استفاده کنید، می توانید از ترکیب رنگ هایی استفاده کنید که قبلا هرگز امتحان شان نکرده اید. ممکن است یک دست لباس کاملا جدید در کمد خود بیابید!


ست کردن رنگ ها!


هنگام استفاده از رنگ های اصلی ( قرمز و آبی و زرد ) با رنگ مایه های بسیار روشن، مشکل می توان هارمونی ایجاد کرد؛ زیرا شدت سیری این رنگ ها بالاست. هنگامی که یک رنگ اصلی را با رنگ اصلی دیگری ترکیب می کنید، شدت سیری رنگ چند برابر می شود .

با این حال، رنگ های اصلی مانند تمام رنگ ها دارای سایه های متفاوتی هستند؛ بنابراین هر چند قرمز آلبالویی را فقط می توان با یک رنگ خنثی ترکیب کرد، شدت سیری قرمز آجری کمتر است ( سیری تمام رنگ های مات اصلی نسبت به سایر رنگ های اصلی کمتر است ) .


روش های صحیح کاربرد رنگ های اصلی و فرعی!


زرد : ایجاد هارمونی یا زرد روشن بسیار مشکل است. ولی یک رنگ مایه ی پاستلی به خوبی با بیشتر رنگ ها مثل رنگ های مکمل و هم جوار ترکیب می شود. اگر به زرد روشن علاقه دارید می توانید از آن به عنوان رنگی زنده و متضاد در لباس و ظاهرتان استفاده کنید. چنانچه قصد دارید به عنوان رنگ اصلی تیپ خود از آن استفاده کنید، حتما رنگ اکسسوری و دیگر لباس هایتان ملایم و آرامش بخش باشد ( بهتر است همیشه با سفید ست شود )

کاربرد صحیح رنگ ها
کاربرد صحیح رنگ ها

سبز : هنگامی که می خواهید یکی از سایه رنگ های سبز را بپوشید، رنگی را انتخاب کنید که مناسبتان باشد، اگر در لباس سبز روشن راحت نیستید به جای آن سایه رنگ بانشاط تری مانند سبز نعنایی یا سبز یشمی را انتخاب کنید. سبز ملایم با بسیاری از رنگها ست می شود، ولی من آن را با رنگ قرمز ست نمی کنم؛ مگر اینکه کریسمس باشد.

کاربرد صحیح رنگ ها

کاربرد صحیح رنگ ها

آنلاین شاپ مانتو زنانه در آرتیو

بنفش : از آنجا که بنفش یک رنگ قوی و زنده است، در ترکیب با یک سایه رنگ ملایم دیگر زیبا می شود. سایه رنگ روشن تری از بنفش را می توانید با بسیاری از رنگ های دیگر ست کنید. برای مثال، ست کردن زرد کم رنگ با بنفش روشن در فصل بهار عالی است.

کاربرد صحیح رنگ ها!
کاربرد صحیح رنگ ها !


آبی : آبی یک رنگ قوی دیگر است. مقررات سایر رنگ های روشن در مورد آبی کاربنی نیز صدق می کند، آن را با رنگی خنثی یا رنگ مایه ای ملایم تر ترکیب کنید. از آنجا که بیشتر پوشاک جین آبی هستند، تصور می کنیم به همه چیز می آیند، ولی این موضوع فقط در مورد سایه رنگ های آبی بسیار روشن و بسیار تیره صدق می کند، زیرا از شدت آنها کاسته می شود و تقریبا با بیشتر رنگ ها هارمونی ایجاد می کنند.

کاربرد صحیح رنگ ها
کاربرد صحیح رنگ ها


به این ترتیب، چه چیزی با جین آبی هارمونی دارد؟ تقريبا همه چیز. تنها چیزی که با جین زیبا نمی شود خود جین است. من به مد روز مجلات توجهی ندارم؛ مگر اینکه تصمیم داشته باشید با ماشین زمان به دههی ۸۰ سفر کنید. جین با جین اصلا هارمونی ندارد. به هیچ وجه! رنگ های روشن تر و پاستلی را معمولا در فصل تابستان و بهار می پوشند و رنگ های ملایم و مات در پاییز و زمستان کاربرد بیشتری دارند.


ترکیب طرح ها و نقش های رنگی!


شما می توانید آن دسته از طرح های رنگی را که با هم همخوانی دارند، ترکیب کنید. ترکیب کردن طرح نقش کمی مشکل است. لازم است لباس ها، زیور آلات و غیره از یک طیف رنگ مشخص باشند یا یکی از الگوها باید رنگ خنثی داشته باشد اگر هر طرح و نقش یک رنگ غالب دارد، مطمئن شوید که هر دو رنگ غالب یکسان باشند. هنگام ترکیب کردن الگوها، رنگها باید دقیقا همخوانی و هارمونی داشته باشند.

این ترکیب باید طوری باشد که انگار هردو نقش و طرح اثر یک طراح هستند. در واقع، ست کردن لباس و زیور آلات طراحی شده توسط یک طراح تنها راهی است که می توان اطمینان یافت تمام رنگها و نقش ها هارمونی دارند و شلوغ نیستند. به علاوه، ایجاد هارمونی هنگام ست کردن لباس ها و زیور آلاتی از مجموعه های طراحان مختلف مشکل است.

کاربرد صحیح رنگ ها
کاربرد صحیح رنگ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *