رنگ شناسی

تأثیر رنگ ها بر روحیه!

تأثیر رنگ بر روحیه !

تأثیر رنگ ها بر روحیه!


تحقیقات نشان داده که رنگ ها دارای اثرات روان شناسی است. برای مثال، گفته می شود رنگ زرد برای تقویت تمرکز مفید است، صورتی، فرد را مهربان جلوه می دهد و قرم، توجه همه را به خود جلب می کند. همچنین، گفته می شود که رنگ ها بر روحیه تأثیر می گذارند. به طور مثال، اگر بیش از اندازه مشکی پوشید پس از مدت اندکی احساس اندوه می کنید.

با این حال، هیچ پژوهش علمی ای وجود پیوندی میان رنگ و تأثیری بخصوص را به اثبات نرسانده است و از آنجا که رنگها معانی و مفاهیم مختلفی در سراسر دنیا دارند، چنین نظریه هایی هنوز دور از واقعیت هستند.


سازگار کردن روحیه با رنگ ها!

با اینکه هیچ پژوهش علمی ای ارتباط مستقیمی را میان تأثیر رنگ پوشاک بر ذهن خود فرد با اطرافیان او اثبات نکرده است، با اندکی دقت متوجه می شوید بانویی که سرتاپا قرمز پوشیده نسبت به فردی که رنگ های مات و ملایم تری به تن دارد توجه بیشتری را جلب می کند. اگرچه این مسئله هنوز اثبات نشده است، هر موقعیتی رنگ های مخصوص به خودش را دارد:


به مناسبتهای غم انگیز و سوگواری ها: بدیهی است که رنگ مشکی برای چنین موقعیت هایی مناسب است. علاوه بر مشکی می توانید سرمه ای، طیف قهوه ای تیره و خاکستری نیز بپوشید.

تأثیر رنگ بر روحیه !
تأثیر رنگ بر روحیه !


به مناسبت های رسمی و مهم: هنگامی که می خواهید به یک مصاحبه ی کاری بروید از رنگهای ملایم چرخه ی رنگ استفاده کنید، هر چند دوره ی پوشیدن کت شلوار مشکی ساده با پیراهن دکمه دار دیگر به سر آمده باشد. پوشیدن یک دامن مدادی مشکی، بافت زیرورو و گردن بندی زیبا نیز مناسب است و سبک شخصی شما را برجسته تر نشان می دهد.

تأثیر رنگ بر روحیه !
تأثیر رنگ بر روحیه !


جشن ها:
وقتی می خواهید در مراسمی مانند جشن سیسمونی یا مهمانی فارغ التحصیلی شرکت کنید، رنگ های روشن و زنده بپوشید. اگر قرار است در جشن و شادی شرکت کنید، لباس های شاد بپوشید!

تأثیر رنگ بر روحیه !
تأثیر رنگ بر روحیه !


تقویت روحیه با کمک رنگ محبوب خود!

چگونگی تحت تأثیر قرار دادن روحیه ی شما با یک رنگ خاص تا حدودی می تواند توانایی پنهان کردن نقاط ضعف اندامتان را نیز بهبود بخشد. اگر بدانید مشکی تنها رنگی نیست که نقاط ضعف را پنهان می کند شگفت زده می شوید.

به عنوان مثال، زنانی که اندام درشتی دارند معمولا از پوشیدن رنگ قرمز خودداری می کنند، زیرا تصورشان این است که این رنگ بیش از اندازه توجه همه را به اندامشان جلب می کند. ولی قرمز رنگی است که اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. قرمز بیانگر نهایت قدرت و اثرگذاری است.

تأثیر رنگ بر روحیه !
تأثیر رنگ بر روحیه !

اگر قرمز رنگ محبوب شماست، روش هایی را بیابید که با پوشیدن این رنگ در عین حال اندمتان نیز زیبا به نظر برسد. برای مثال، اگر اندامی گلابی شکل دارید، یک پیراهن قرمز بپوشید و در قسمت پایین تنه نیز لباسی تیره رنگ به تن کنید. این ترکیب باعث می شود بالاتنه تان جلب توجه کند، در عین حال پوشیدن رنگ محبوبتان نیز ممکن می شود و ناحیه ای که قصد داشتید پنهانش کنید، پوشش داده می شود.


از ویژگی های مثبت هر دو رنگ استفاده کنید. با ترکیب رنگ های تیره و روشن، هم خوش اندام و لاغر جلوه کنید و هم مورد توجه دیگران قرار بگیرید. اگر به یک رنگ روشن علاقه دارید ولی تصور می کنید اندام شما را زیبا جلوه نمی دهد، آن را به صورت یک رنگ برجسته و متمایز به کار ببرید. به همین منظور می توانید برای چیزهایی مثل کفش، کمربند، کیف دستی، دستمال گردن، جواهرات و غیره از آن رنگ خاص استفاده کنید.

تأثیر رنگ بر روحیه !
تأثیر رنگ بر روحیه !

پنهان کردن با رنگ!


پدید آوردن ترکیب رنگ های پوشش دهنده، هنری است که توسط ارتش تکمیل شد، ولی الگوی سنتی ارتش تنها راه استفاده از رنگ برای پنهان کردن و پوشش دادن نیست. افراد بسیاری که سعی دارند ایرادهای اندام خود را پنهان کنند فورا به رنگ مشکی روی می آورند که البته بی دلیل هم نیست.

تأثیر رنگ بر روحیه !
تأثیر رنگ بر روحیه !

مشکی نه تنها رنگ زیبایی است، بلکه فرد را لاغر و باریک اقدام نشان می دهد، ولی نیازی نیست که همیشه سرتاپا مشکی پوشید. علاوه بر مشکی، راه های دیگری هم برای پنهان کردن نقاط ضعف اندامتان وجود دارد. به منظور زیباتر جلوه دادن اندام خود می توانید مثال های زیر را در نظر داشته باشید:

لباس تک رنگ اندام را کشیده تر وقد را بلند تر جلوه می دهد!

  • یک لباس تک رنگ به همه ی افراد ، از ریز اندام ها گرفته تا درشت اندام ها ، کمک می کند تا قدبلندتر و لاغرتر جلوه کنند این روش هر فردی را بلند قامت و باریک نشان می دهد.
  • پوشیدن رنگ هایی که تضاد شدیدی با یکدیگر دارند فرد را کوتاه تر جلوه می دهد.
  • اگر قدبلند هستید و می خواهید کوتاه تر به نظر برسید در قسمت بالاتنه و پایین تنه لباس هایی با رنگ های متضاد بپوشید. دو رنگ متضاد، یکدستی حاصل از پوشیدن لباس های همرنگ را در هم می شکنند و قد را کوتاه تر نشان می دهند.
  • پوشیدن هر رنگی که دارای راه راه های عمودی است فرد را باریک تر نشان می دهد. هرچه خطوط باریک تر باشد، اثرش بیشتر می شود و فرد را لاغرتر جلوه می دهد.
تأثیر رنگ بر روحیه !
تأثیر رنگ بر روحیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *