اصول مد اخلاقی

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

مرتب سازی کمد لباس خود اولین قدم به سمت اتاق لباس مناسب است. به شما این امکان را می دهد که خیلی سریع از محتویات رختکن خود، لباس هایی که مدام می پوشید، لباس هایی که دیگر اندازه ما نیستند، لباس هایی که هنوز پشت آنها آویزان است، فهرست کنید.

مرتب سازی کمد لباس شما راهی اساسی برای درک آنچه دارید و واقعاً به آن احتیاج دارید.

مرتب سازی برای این است که نظمی را در فضای داخلی خود و همچنین در ذهن خود ایجاد کنید. و مهمتر از همه، این فرصتی است که به خودتان می دهید آینده را متفاوت ببینید. جا برای تازگی، برای تغییر … و من در مورد شما نمی دانم، اما من آن را دوست دارم!

اما برای اینکه ذخیره سازی واقعاً موثر باشد، باید در یک ذهن مثبت انجام شود. شما باید وقت در پیش داشته باشید (نصف روز حداقل زمان مناسبی است) و 100٪ بر آنچه انجام می دهید تمرکز کنید!

قبل از شروع کار، به خود بگویید که چند ساعتی را که در وسط دسته لباس های خود صرف خواهید کرد و نمی دانید با چه کاری انجام دهید، واقعاً به شما امکان می دهد وضوح بیشتری را ببینید. این یک سرویس عظیم است که شما به خودتان انجام می دهید.

آنلاین شاپ لباس زنانه در آرتیو

اگر در جداسازی خود از وسایل خود مشکلی دارید (مواقعی ممکن است دشوار باشد، موافقم) یا نیاز به مشاوره دارید که چه لباسی را باید نگه دارید یا نه، اگر برایش مشکل دارید کمک بگیرید.

اعتماد به نفس کامل و اینکه چه کسی به شما کمک خواهد کرد یک نظر صادقانه شخصی که سبک شما را می داند، می داند چه لباسی می پوشید، و دید کافی دارد که به شما بگوید آیا آن دامن مینی پولکی را به تعویق می اندازید یا قطعاً باید از آن ژاکت بنفش جدا شوید که به نظر نمی رسد رنگ چهره به یاد داشته باشید که فقط شما محدودیت خود را می دانید و این مرحله ذخیره سازی را بیش از هر چیز فقط برای نگهداری لباس هایی که خود و فقط خودتان دوست دارید انجام می دهید.

بنابراین بهترین کار این است که فقط به تنهایی این کار را انجام دهید. به خود شما بستگی دارد!

در ضمن، چگونگی مرتب سازی کمد خودم این است که می دانم این کار را با هر تغییر بزرگ دمایی، که تقریباً دو بار در سال است، در اوایل بهار و اواخر تابستان انجام می دهم.

مرحله 1- تمام لباس ها را از کمد لباس خود بیرون بیاورید

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

بله، ممکن است رادیکال به نظر برسد اما همه لباس ها را از جمله جوراب و لباس زیر از کمد خود بیرون بیاورید، بدون اینکه کفش و لوازم جانبی آن را فراموش کنید: کیف دستی، روسری، کمربند، کلاه … این تنها روش برای مرتب سازی کارآمد و خلاص شدن از شر آنچه زیادی است. ما تمایل داریم که جفت جوراب یکسان، شورت یا روسری فرسوده با چاپ های عجیب و غریب که سالهاست نمی پوشیم جمع کنیم بدون اینکه بفهمیم همه اینها جای دیوانه ای دارد.

با خالی کردن کمد لباس خود و تأمل در انبوهی از لباس های شسته که در پیش رو دارید، خواهید فهمید که در پایان شما لباس های بسیار بیشتری از آنچه فکر می کردید دارید (علاوه بر این، به شما امکان می دهد چیزهایی را که فکر می کردید داشته باشید گمشده) با استفاده از این روش، از خرید دسته دیگری از جوراب های سیاه خودداری خواهید کرد، زیرا می دانید که قبلاً تعداد زیادی جوراب دارید (شخصاً این یک تاریخچه است).

مرحله 1- تمام لباس ها را از کمد لباس خود بیرون بیاورید
چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

مرحله 2 – لباس های خود را با ایجاد 3 شماره مرتب کنید

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

شماره 1: لباسی که اغلب می پوشید و عاشق آن هستید.

شماره 2: لباسی که هرگز نمی پوشید (اشتباهات خرید، سبکی که دیگر مناسب شما نیست، اندازه اشتباه).

شماره 3: آنهایی که به ندرت می پوشید اما هنوز هم آنها را دوست دارید یا خاطره هایی را برای شما زنده می کنند.

مرحله 2 - لباس های خود را با ایجاد 3 شماره مرتب کنید
چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!
مرحله 3 – لباس های دسته 1 را با احتیاط در کمد خود نگهداری کنید

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

به طور معمول، این دسته از لباس ها باید بیانگر اصول اولیه شما باشد. شلوار جین، شلوار، ژاکت، تی شرت، پیراهن … ترجیحاً آنها را روی یک قفسه با آویز نگه دارید. من واقعاً دوست ندارم لباس هایم را جمع کنم و آنها را درون کمد لباس های خود قرار دهم، متوجه می شوم که در آنجا چیزی دیده نمی شود.

واقعاً سعی کنید لباس را در کمد خود (حتی کوچک) مرتب کنید، انتخاب لباس هنگام آویز بسیار عملی تر و دلپذیرتر است. از مچاله شدن آنها و اتلاف وقت بیشتر صبح جلوگیری می کند! اگر نمی توانید کمد لباس در خانه درست کنید، به دلیل کمبود مکان و منابع، قفسه های لوله ای ساده واقعا یک طرح خوب است.

مرحله 3 - لباس های دسته 1 را با احتیاط در کمد خود نگهداری کنید
چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!
مرحله 4 – لباسهایی را که هرگز نمی پوشید اهدا یا بازیافت کنید

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

زیرا از نظر تئوری احتمالاً هرگز آنها را به تعویق نمی اندازید. برای مدت طولانی من کسی بودم که “به هر حال” همه چیز را نگه می داشتم و این باعث می شد قلبم از لباس هایم جدا شود. و همچنین به دلیل اینکه آنها برای من بسیار گران شده اند و در این مورد احساس کردم که پولم را دور می اندازم.

وجدان به من اصرار داشت تا آنها را نگه دارم. یا سرانجام، من منتظر موقعیت های خاص برای پوشیدن آنها بودم. و هنگامی که یک موقعیت خاص به وجود آمد (یک عصر شیک، یک شام دوستانه، یک عروسی …) من لزوماً نمی خواستم آنها را بپوشم چون لباس هایی که من نگه داشته بودم از مد افتاده بودند … همه این لباس های پوشیده نشده که جمع شده بودند، به من فهماندند که باید تمرکز خود را روی اصول اولیه و لباس های بی انتها بگذارم. و اینکه پیروی از روندها و مصرف مد یکبار مصرف (مد معروف سریع) دیگر مطابق با اصول و روش واقعی لباس پوشیدن روزانه من نبود.

بنابراین.

خود را از لباسی جدا کنید که نمی پوشید یا دیگر نمی پوشید. قاعده کلی این است که هر چیزی که به مدت دو سال پوشیده نباشد ممکن است هرگز دوباره پوشیده نشود.

خرید اینترنتی مانتو عید در آرتیو

لباسهایی را که هرگز نمی پوشید اهدا یا بازیافت کنید
چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!
مرحله 5 – لباس های که اغلب نمی پوشید اما دوست دارید

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

این پیچیده ترین توده برای مرتب سازی است زیرا توسط، یک بار احساسی کدر شده است. ما بعضی اوقات تردید می کنیم که ازیک قطعه لباس جدا شویم زیرا این یادآوری ما را به یاد خاطره ای خوش می اندازد، عاشقی از دست رفته … یا اینکه فقط وقتی می توانیم آن را بالا ببینیم قادر به پوشیدن آنها هستیم. به عنوان مثال، اگر احساس خستگی یا زشتی می کنم قادر به پوشیدن دامن نیستم (با تشکر از هورمون ها) اما به همین دلیل است که هرگز آن را نمی پوشم. من به ندرت آنها را می پوشم، این درست است، اما ایده داشتن یک یا دو دامن را که در واقع در کمد لباس هایم دوست دارم .

شما باید بدانید که چگونه به لباس های خود فرصت دهید، به ویژه اگر چیز مثبتی را به شما یادآوری کند. بعداً، به نوعی دیگر، تصمیم خواهید گرفت که واقعاً می خواهید با آن چه کار کنید.

خلاص شدن از شر یک کفش صورتی چاپ گل که الان کاملاً وحشتناک می بینم اما تابستان های دبیرستان آن را بسیار می پوشیدم، سالها طول کشید. این لباس نماد جوانی از دست رفته من، سال های بی دغدغه من بود و تازه این اواخر بود که توانستم از آن جدا شوم.

چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

دیگر نیازی به نگه داشتن آن به عنوان یادگار احساس نمی کردم، بدون شک بالغ شده بودم. من با دادن این لباس جایگاه دیوانه وار در کمد خود بدست نیاوردم اما اینکه بتوانم از آن جدا شوم یک قدم بزرگ در زندگی درونی من بود.

آنلاین شاپ لباس زنانه در آرتیو

این لباس ها را، در صورت امکان در کنار لباسی که هر روز می پوشید، آنها را با گروه بندی مجدد در کمد لباس خود قرار دهید. به شما این امکان را می دهد که مراقب آن باشید و هر زمان که بخواهید می توانید اقدام کنید. یا آنها را در روزهای “همراه” بپوشید، یا اینکه سرانجام آماده شوید از شر آنها خلاص شوید.

این تمام است.

من کاری بیشتر از این انجام نمی دهم. من لباس زیرم را به روش نظامی ماری کوندو نمی چینم، طرفدار مینیمالیسم شدید نیستم و بیش از همه، با خودم مهربان می مانم. من دائماً ذهنم را با لباس شکنجه نمی کنم، و وقتی مرتکب اشتباه خرید می شوم احساس گناه نمی کنم (در مقاله دیگری به آن می پردازم).

هدف بعدی من این است که سعی کنم کمد لباس خود را از داخل (یعنی قلب) بدانم تا بتوانم کمی در جستجوی کمد لباس ایده آل جلو بروم.

و شما، آیا دوست دارید کمد لباس خود را مرتب کنید؟ به من بگویید چگونه این کار را انجام می دهید، من علاقه مندم!

 لباس های که اغلب نمی پوشید اما دوست دارید
چگونه کمد لباس خود را مرتب کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *