فشن, کسب و کار

پیروی کردن یا نکردن از مد!

پیروی کردن یا نکردن از مد!

پیروی کردن یا نکردن از مد!

بزرگترین پرسشی که هر طراح باید پاسخ دهد این است که آیا باید از مد روز پیروی کرد یا خیر؟! اگر نظر من را بخواهید، (مچکرم)! همانطور که در مقاله های قبلی بیان کردم یک طراح همیشه باید از مد روز و بازار چند قدم جلوتر باشد. چون یک طراح باید کالکشن جدید خود را فصل به فصل آماده کند و نیاز است که ریسک را بپزیرد.(شجاع باشید).

اگر قد لباس ها چند اینچ بلند شده است، بدون شک دوباره کوتاه ترخواهد شد، اما آیا یک طراح خطر می کند قد لباس های مجموعه ی طراحی شده اش را زودتر کوتاه کند یا تا وقتی که این مد همه گیر شود، صبر می کند؟ یک طراح مثل (ایو سن لورن ) سبک ها را چنان باب می کرد که عملا تمام طراحان برجسته احساس می کردند ناگزیر به پیروی از او هستند. هنگامی که سن لورن تصمیم گرفت لباس سافاری (لباس مخصوص شکارچیان ) مد باشد، تقریبا تمام طراحان یک یا دو لباس به سبک سافاری به مجموعه های خود افزودند.

یک طراح قدرتمند و مصمم به تنهایی سدها را در هم می شکند؛ اما همین مسئله خطر بزرگی برای دیگران محسوب می شود. اگر خیلی از این حیطه دور شوید، از راه اصلی منحرف می شوید، ولی محافظه کاری بیش از اندازه نیز اجازه نمی دهد پیشرفت کنید. مد یک جور هنر است ولی درعین حال کسب و کار و تجارت نیز به شمار می رود و دلیل ورشکستگی برخی طراحان این است که نمی توانند همزمان از عهده ی هنر و تجارت برآیند.

مد روز در مجله آرتیو

مد روز
آیا باید از مد روز پیروی کرد؟

معرفی طرح !

فشن شو بهترین راه ی است که طراح به کمک آن می تواند طرح های خود را برای عموم به نمایش بگذارد؛ بنابراین چگونه می توانید بلیت ورود به فشن شوی یک طراح را به دست آورید ؟ چندان ساده نیست. این نمایش ها دارای صندلی های محدودی هستند و صندلی ها عمدتا برای ویراستاران مد، طراحان، سلبریتی ها و البته خریداران رزرو می شوند.

افرادی که در این نمایش ها شرکت می کنند، این اطلاعات را از طریق مجلات مد برایتان فیلتر می کنند، سلبریتی ها طرح ها را در رویدادهایی می پوشند که قرار است در مطبوعات چاپ شوند یا سرانجام خریداران، طرح ها را به بوتیکی در منطقه ی شما می آورند. “اما در ایران بیشتر طراحان، طرح های خود را از طریق فضای مجازی، معرفی میکنند و فروش ها یا اینترنتی است یا مزون “.

پیروی از مد
« کدام زن معمولی ای می تواند چنین لباسی را بپوشد ؟ »

بر روی سکوی فشن شو !


اگر یک اندیشه در مورد دنیای مد در میان تمام تماشاچیان سکوی فشن شوها مشترک باشد این است: « کدام زن معمولی ای می تواند چنین لباسی را بپوشد؟ » و اگر واقعا بخواهید آن ها را بخرید به ندرت ممکن است یکی از آن لباس ها را در فروشگاهی بیابید. بنابراین، چرا پوشاک نمایش داده شده بر روی سکوی فشن شوها همیشه حیرت انگیز و غیر عادی هستند؟

به سادگی می توان چنین پاسخ داد: برای خوشایند رسانه ی مد بیشتر مجلات مد نظیر ووگ، هارپز بازار وال بسیاری از صفحات خود را فقط به پوشش اخبار فشن شوها اختصاص می دهند. بدیهی است که آن ها لباس های خیره کننده و نو آورانه را به نمایش می گذارند. از آنجا که برای طراحان مد بسیار مهم است که در اخبار مجلات مد باشند، همگی کاملا واقف هستند که برخی از لباس هایی که به سکوی فشن شوها می فرستند فقط جنبه ی نمایشی دارد. به علاوه فراموش نکنید که طراحان، هنرمند نیز هستند. آنها قطعا می خواهند پوشاک مجموعه خود را بفروشند، ولی علاوه بر این می خواهند استعدادهای هنری خود را به نمایش بگذارند و گاهی این دو اتفاق لزوما هر دو با هم رخ نمی دهد.

مد روز
فشن شو بهترین راه ی است که طراح به کمک آن می تواند طرح های خود را برای عموم به نمایش بگذارد .

خرید اینترنتی پوشاک زنانه در آرتیو!

با این حال، اگر بدانید که آنچه در سکوی فشن شو ها مشاهده می کنید ترکیبی از هنر و مد است، طرح ها عجیب و غریب نمی نماید هفته مد در نیویورک ، پاریس، میلان یا هر جای دیگر بیشتر شبیه تئاتر است. هدف جلب توجه سلبریتی هایی است که در میان حضار نشسته اند و عکاسانی که با ازدحام پشت طناب بنفش، سر و صدای بسیاری ایجاد می کنند. در حقیقت، پیشتر خرید مجموعه ها اصلا در فشن شوها انجام نمی شود و خریداران، پیش از آن در نمایشگاه ها سفارش های خود را ترتیب میدهند.

مد روز در آرتیو

در نمایشگاه !


خریداران برجسته از نمایشگاه های طراحان بازدید کرده و سپس لباس هایی را که تصور می کنند بهترین فروش را در فروشگاه ها خواهند داشت، انتخاب می کنند. از آنجا که خریداران با بیشتر اندازه های رایج و رنگ ها و سبک های محبوب و پرطرفدار آشنایی دارند، مجموعه های طراحان را فیلتر می کنند وفقط لباس هایی را سفارش می دهند که می دانند واقعا فروش می رود.

آن ها سفارش های خود را ثبت می کنند و طراحان بر اساس همین سفارش ها تصمیم می گیرند که ازهر جنس چقدر تولید شود. البته چنین چیزی به این معنا نیست که طراحان برجسته آثار با کیفیت خود را در بوتیک ها و بهترین فروشگاه هایشان به فروش نمی گذارند. آنها قطعا همین کار را می کنند و این لباس ها مطمئنا دارای جنبه هایی از طرح های خلاقانه ای است که بر روی سکوی فشن شو به نمایش گذاشته می شود با این حال، هنوز پوشیدن آخرین مد روز، زنان را هیجان زده می کند. بنابراین حتی اگر لباسی دقیقا همان چیزی نباشد که بر روی سکوی فشن شو به نمایش گذاشته شده است،

زنان لباس های جدیدی می خواهند که آمیزه ای از نوآوری و مد روز باشد. طراحان از این موضوع آگاه اند و پوشاکی را تولید می کنند، که نمونه های قابل پوشیدن لباس های نشان داده شده بر روی سکوی فشن شو باشد. گذشته از این زنان باهوش خوب می دانند که باید به تیپ بدنی و سبک زندگی خود احترام بگذارند. در نتیجه، طراحان علاوه بر طرح های مد روز خود، لباس های لازم و ضروری و انواع کالاسیک را نیز تولید می کنند.


افزایش مخاطبان طرح !

سایر طراحان نا آشنا ازعناصرطرح های مشابه ومدهای نمایش داده شده برسکوی فشن شوها استفاده می کنند و خط تولید متفاوت و ارزان تری را به بازار ارائه می دهند. عناصری مانند کیفیت پارچه و توجه و دقت به جزئیات ، معمولا تعیین کننده ی سطح کیفی این نوع لباس هاست. ولی این پایان قصه نیست. ممکن است فقط برخی از لباس ها فروش خوبی داشته باشند. اگر مدتی طولانی سبک بخصوصی فروش نرود، مانند زمانی که فروشگاه ها و بوتیک ها اجناس خود را به حراج می گذارند، قیمت آن نزول می کند.

کالکشن مد روز در آرتیو

گاهی طراحان بیش از لباس هایی که به فروشگاه ها می فروشند، تولید می کنند و اگر دوباره سفارش نگیرند، این لباس ها به فروشگاه های حراجی ارسال می شود. حتی طرح ها نیز ممکن است چندین بدل داشته باشند. اگر طرح بخصوصی خوب فروش کند، تقریبا می توانید یقین داشته باشید که برخی از سایر تولید کنندگان کپی آن طرح را شاید با مواد ارزان تر و فرایندهای تولید کم هزینه تر به بازار بیاورند.

مد روز
پیروی کردن یا نکردن از مد روز!

کالکشن مد روز در آرتیو

پیروی کردن یا نکردن از مد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *