فشن

از اوت کوتور تا بازار انبوه!

اوت کوتور

از اوت کوتور تا بازار انبوه!

اگرشما یک سلبریتی هستید و قصد دارید به مراسم اسکار و یا گرمی بروید، قطعا سوژه عکاسان بسیاری قرار می گیرید و در سراسر جهان دیده می شوید؛ بنابراین اوت کوتور را به شما پیشنهاد می کنم! پوشاک اوت کوتور به سفارش یک مشتری ویژه دوخته می شود، کیفیتی عالی دارد و از پارچه های گران قیمت و با دقت بسیار دوخته می شود. دوختن یک لباس اوت کوتور به زمان زیادی نیاز دارد، زیرا این پوشاک دست دوز است . طراح نیز نهایت تلاش خود را می کند تا هر چقدر زمان لازم است صرف دوخت آن کند، چرا که پوشیدن اثر او توسط یک سلبریتی موفقیت بزرگی به شمار می رود و طراح در معرض دید و توجه مخاطبان بیشتری قرار می گیرد .

آنلاین شاپ لباس در آرتیو

آنچه اوت کوتور را از سایر انواع پوشاک متمایز می کند این است که اوت کوتور فقط برای شخصی که آن را می پوشد دوخته می شود. وارد سالن طراح می شوید و مدل های مختلف را تماشا می کنید، یکی را انتخاب کرده و بعد دقيقا می گویید که از چه پارچه ای دوخته شود. سپس لباس با توجه به ویژگی های اندام و اندازه ی دقیق با دست دوخته می شود. ( پوشاک اوت کوتور مردانه در << ساویل رو >> دوخته می شود؛ خیابانی در لندن که فروشگاههای بزرگ پوشاک مردانه در آنجا واقع شده اند. )

از اوت کوتور تا بازار انبوه!

از-اوت-کوتور-تا-بازار-انبوه
این پوشاک دست دوز است.

شایستگی طراح باید بر اساس پوشاک اوت کوتور او تعیین شود. به همین منظور وزارت صنایع فرانسه باید تصمیم بگیرد که آیا مزون از شرایط لازم برخوردار هست یا نه. شرایط لازم جهت بازگشایی مزون اوت کوتور عبارت اند از: استخدام حداقل ۱۵ نیرو، دو بار در سال برگزاری فشن شو که هر نمایش باید دارای حداقل ۳۵ لباس شب و روز باشد. تعجب آوراست که بسیاری از طراحان مشهور معاصر نمی توانند عبارت اوت کوتور را برای توصیف آثار خود به کار ببرند. برندهایی که اوت کوتور تولید می کنند عبارت اند از : شنل ، جیوانچی ، ایو سن لورن ، کریستین دیور و ژان پل گوتیه .


پوشاک آماده!

از اوت کوتور تا بازار انبوه!

خط تولید پوشاک آماده ی طراح!

از آنجا که اوت کوتور گران قیمت است و طراحی و دوخت آن فرایندی تجمل گرایانه دارد، فقط بخش کوچکی از جایگاه ویژه ی بازار مد را در بر می گیرد. این لباس ها عمدتا برای هنر مد ، تأثیر گذاری نمایش و چاب در مجلات ، دست دوزی می شوند. اوت کوتور تولید انبوه ندارد. پس طراحان مد اوت کوتور چگونه امرار معاش می کنند؟ پاسخ ساده است، خط تولید دیگر خود یعنی خط تولید پوشاک آماده را می فروشند. قیمت این لباس ها برای مصرف کننده ی عمومی معقول تر است. اشتباه برداشت نکنید، پوشاک طراح گران قیمت است، ولی خط تولید پوشاک آماده علاوه بر اینکه قیمتی مقرون به صرفه تر دارد ، قابل پوشیدن نیز هست .

از اوت کوتور تا بازار انبوه!

مقایسه ی پوشاک آماده با سایر خطوط تولید!

یکی از تفاوت های اصلی پوشاک آماده و اوت کوتور، طرح لباس است. پوشاک آماده در مقایسه با اوت کوتور اساسا برای مصرف افراد عادی تولید می شود. هرچند پوشاک آماده نسبت به اوت کوتور در تعداد بیشتری تولید می شود، اما کیفیت آن درجه یک است. هنگامی که از خط تولید پوشاک آماده ی یک طراح خرید می کنید، یقین داشته باشید که آن لباس نه تنها با کیفیت است بلکه از بهترین پارچه و مواد و با استفاده از بهترین و دقیق ترین روش های کاری تولید شده است. امکان دارد برخی قواره ها با دست دوخته شده یا سنگ دوزی شده باشند. تفاوت اصلی دیگر این است که دوخت پوشاک آماده، کامل شده است؛ یعنی مشتری می تواند به فروشگاه برود، آن را بخرد و در خانه بپوشد.

خرید اینترنتی در آرتیو

روش های خرید پوشاک آماده!وه!

از آنجا که پوشاک آماده چندان ارزان نیست، انتظار می رود چنین لباس های مرغوبی از لحاظ سایش ، پارگی و سبک دوام بیشتری داشته باشند. ممکن است یک پیراهن دوساله برای یک فشنيستا که دوست دارد بر اساس مد روز لباس بپوشد، از مد افتاده باشد ولی کیفیت و جنس مرغوب لباس، در طی سال ها مشخص می شود. همین مسئله زنان را هنگام خرید پوشاک آماده بر سر دو راهی قرار می دهد .

بازار انبوه در مجله آرتیو

از-اوت-کوتور-تا-بازار-انبوه
لباس برند

اگر مد را به عنوان یک هرم در نظر بگیرید ، پوشاک اوت کوتور در رأس آن قرار گرفته است و بازار انبوه ، پایین هرم را تشکیل می دهد . از آنجا که پایین هرم وسیع تر است ، پوشاک بازار انبوه تنوع بیشتر و قیمت های ارزان تری دارد.

از اوت کوتور تا بازار انبوه!

پوشاک برند!

پوشاک برند ممکن است دارای نامی متمایز و مشهور باشد. این پوشاک در همان فروشگاه های پوشاک آماده به فروش می رسند، ولی اغلب طبقه ی دیگری به آنها اختصاص داده می شود. قیمت این لباس ها معمولا بالاست از طرف دیگر، به راحتی می توان در بازار انبوه پیراهنی با قیمت مناسب تر هم پیدا کرد .

از-اوت-کوتور-تا-بازار-انبوه
پوشاک برند

لباس برند زرد در آرتیو

از اوت کوتور تا بازار انبوه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *