کسب و کار

عوامل شناخته شدن یک برند!

نویسندگان مد!

عوامل شناخته شدن یک برند!

شاید تا به حال بارها اثر خلق شده یک طراح مد را دیده باشید و مقاله هایی زیادی راجب به طراحی لباس، دوخت لباس و فشن شوها خوانده وحتی دیده باشید. اما تا کنون به این فکر کرده اید برای معرفی یک لباس برند و شناخته شدن یک طراح چه عواملی مشغول به پرداختن حرفه خود هستند؟! در این مقاله به چند حرفه در شاخه مد و فشن می پردازیم.

نویسندگان مد !

این نویسندگان اخبار مد را گزارش می دهند ، با طراحان برجسته مصاحبه می کنند یا مقاله های برجسته ای درباره آخرین سبک ها برای یک فصل می نویسند.

به طور خلاصه : نویسندگان مد، ایده ها و حقایق مد را به صورت نوشتاری بیان ، ترویج و تفسیر می کنند.

نویسندگان خوب لباس تا آنجا که ممکن است در مورد موضوع خود اطلاعات جمع آوری و به دقت بررسی می کنند. این می تواند شامل تحقیقات گسترده کتابخانه ای ، مصاحبه ها و ساعت ها مشاهده و تجربه شخصی باشد. نویسندگان معمولاً یادداشت هایی را نگه می دارند که از آنها طرح کلی یا خلاصه ای تهیه می کنند. آنها از این طرح کلی برای نوشتن پیش نویس اولیه و سپس بازنویسی بخشهایی از مطالب خود استفاده می کنند و همیشه به دنبال بهترین روش برای بیان ایده های خود هستند وایده های خود را در مورد مد با مجله ، روزنامه ، تبلیغات ، رادیو ، تلویزیون و اینترنت به اشتراک میگذارند، اما پیش از آماده شدن نسخه نهایی برای چاپ ، بارها و بارها مقاله آنها بررسی ، تصحیح و اصلاح می شود.

نویسنده مد!
نویسندگان مد، ایده ها و حقایق مد را به صورت نوشتاری بیان ، ترویج و تفسیر می کنند.

ویراستاران مد !

مسئولیت اصلی آنها این است که مطمئن شوند متن ارائه شده توسط نویسندگان مد از نظر محتوا ، قالب و سبک برای مخاطبان مورد نظر مناسب است. به عنوان مثال ، یک سردبیر مد که در یک روزنامه کار می کند اطمینان حاصل می کند که مقالات به موقع هستند و توسط خواننده متوسط ​​روزنامه، (نه فقط افراد صنعت مد) قابل درک و لذت بخش هستند.
ویراستاران باید اطمینان حاصل کنند که تمام متن های چاپ شده به خوبی نوشته شده ، در واقع صحیح است و از نظر دستوری درست است. ویراستاران دیگر ، از جمله سردبیران ، مسئولیت های مدیریتی دارند و با روسای بخش های دیگر مانند بازاریابی ، فروش و تولید همکاری می کنند.

آنا وینتور نویسنده‌ی خلاق بریتانیایی تبار که به فرشته‌ی دنیای مد معروف است.
آنا وینتور نویسنده‌ی خلاق بریتانیایی تبار که به فرشته‌ی دنیای مد معروف است.

تفاوت بازاریابی مد با دیگر زمینه های بازاریابی !

تجزیه و تحلیل طراحی لباس و برنامه ریزی فعالیت چرخه زندگی مقالات مد بسیار کوتاه تر است از چرخه های زندگی سایر محصولات. علاوه بر این ، قیمت لباس مد اغلب در پایان چرخه عمر محصولات (فصل به فصل) به شدت کاهش می یابد. بنابراین برای کار موفقیت آمیز یک محصول یا مجموعه جدید در بازار مد نه تنها به آشنایی با بازار بستگی دارد ، بلکه به داشتن دانش کارایی خوب در مورد مشخصات فنی تولید لباس و الزامات خاص بازاریابی مد بستگی داردتفاوت بازاریابی مد با دیگر زمینه های بازاریابی از این جهت است که به شدت تحت تأثیر محیط ، فشارهای زمانی است.

به طور خلاصه: (لباس های مد به سرعت ارزش خود را از دست می دهند و باید در اسرع وقت در مکان هایی که قرار است فروخته شوند توزیع شود) .

هماهنگ کنندگان مد!

هماهنگ کنندگان مد، نمایش های مد و سایر وسایل نقلیه تبلیغاتی را برای شرکت ها و طراحان تولید می کنند. برخی از آنها مسئول یک بخش خاص ، به عنوان مثال ، لباس مردان هستند ، در حالی که دیگران ممکن است بر تبلیغ کل خط تولید پوشاک و لوازم جانبی نظارت کنند. اکثر هماهنگ کنندگان در شرکتهای طراحی ، شرکتهای خرده فروشی و مراکز پوشاک به کار گرفته می شوند. برخی از هماهنگ کنندگان مد در صنعت سرگرمی فعالیت می کنند.

بخش مهم دیگری از وظایف هماهنگ کننده مد ، کمک به تبلیغ خطوط مد فروشگاه از طریق تلویزیون یا روزنامه و مجله و همچنین سایت های رسانه های اجتماعی است. اغلب اوقات ، ایستگاه های تلویزیونی محلی ، روزنامه ها یا مجلات مد ، استفاده از لباس را برای فروشگاه های خاص برای بخش خاصی درخواست می كنند. به عنوان مثال ، ایستگاه تلویزیونی ممکن است به یک لباس برای مجری اخبار شبانه یا روزنامه به یک لباس برای یک مدل در بخش سفر نیاز داشته باشد.

هماهنگ کننده مد لباس مناسب را از طبقه فروش بیرون می کشد (چه کت و شلوار تجاری باشد یا لباس کروز ) سپس لباس ها را با کفش و سایر لوازم جانبی هماهنگ می کند و وسایل انتخاب شده را به ایستگاه تلویزیون ، روزنامه یا دفاتر مجله تحویل می دهد. پس از بازگرداندن لباس، هماهنگ کننده مد و کارکنان وی اقلام را به طبقه فروش و به قفسه ها برمی گردانند. در ازای استفاده از لباس، ایستگاه تلویزیونی یا نشریه به فروشگاه اعتبار می دهند.

هماهنگ کننده مد!
هماهنگ کننده مد لباس مناسب را از طبقه فروش بیرون می کشد.

دفتر هماهنگ کننده مد بخشی از بخش بازاریابی صنعت مد است که در کنار پیش بینی کنندگان کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *