فشن, هالیوود

طراحان لباس در هالیوود!

طراحان لباس در هالیوود!

طراحان لباس در هالیوود!

چند طراح لباس بزرگ هالیوود که باید درباره آنها بدانید! مسلماً یکی از نقش های کم اهمیت در سینما، نقش طراح لباس است. مشارکت های سبک شناسانه طراحان لباس در دنیای فیلم و گسترش آن در دنیای خود ما غیرقابل انکار است. کارهای آنها به ساخت شخصیت هایی که ما آنها را دوست داریم کمک می کند، تنظیمات فیلم را از طریق رنگ و بافت افزایش می دهد و در برخی موارد از صفحه نمایش فراتر رفته و درک ما از سبک زندگی ما را آگاه می کند.

همانطور که شخص کار آهنگساز را می شنود و به حافظه یک صحنه منتقل می شود، کار یک طراح لباس نیز می تواند یک فیلم یا شخصیت خاص را به ذهن متبادر( هر آنچه اول به یاد آید) کند. فقط کافی است لباس سفید هالتر را به یاد بیاورید که مریلین مونرو در The Seven Year Itch (1955) پوشید، یا لباس نارنجی و ماسک صورت هانیبال لکتر از سکوت بره ها (1991) برای دیدن دوباره تصاویر و احساسات فیلم های مربوط به آنها.

طراحان لباس در هالیوود
لباس سفید هالتر را به یاد بیاورید که مریلین مونرو در The Seven Year Itch (1955) پوشید.

لیست زیر از طراحان لباس، برای نشان دادن اهمیت این صنعت و تأثیر آن بر سبک سینمایی و گاه گاهی فراتر از آن است. توجه: هنرمندان این لیست بدون ترتیب خاصی رتبه بندی می شوند.

  • Edith Head
آرتیو-خرید اینترنتی
ادیت هد شخصیتی برجسته بود که به عنوان “دکتر لباس” شناخته می شد.

خرید اینترنتی پوشاک در آرتیو

ادیت هد شخصیتی برجسته بود که به عنوان “دکتر لباس” شناخته می شد و به رسمیت شناخته شدن در قالب 35 نامزدی اسکار و 8 جایزه، که تا امروز نیز یک رکورد است.

گواه اصلی استعداد او احتمالاً لیستی از فیلم ها و بازیگرانی است که برای آنها طراحی کرده است، از جمله 11 فیلم او با استاد تعلیق آلفرد هیچکاک. 7 فیلم لباس ناتالی وود؛ و 3 فیلم با باربارا استنویک و آدری هپبورن، دو نماد سبک تا به امروز.

Edith Head
Edith Head
  • Irene Sharaff
Irene Sharaff
Irene Sharaff

ایرن شرف بعد از افتخارات آکادمی، پس از ادیت هد، دومین مهارت خود را با تسلط بر ظاهر چندین دوره و ژانر ثابت کرد و در سبک زمان خود بسیار تأثیرگذار بود.

انتخاب های او در طراحی نه تنها در دنیای مد تأثیر داشت بلکه تا آنجا بود که در طراحی داخلی تأثیرگذار بود.

طراحان لباس در هالیوود!

Cleopatra
Cleopatra
  • Deborah Nadoolman
Deborah Nadoolman
نمادین کلمه ای است که هنگام توصیف کارهای دبورا نادولمن به ذهن خطور می کند.

نمادین کلمه ای است که هنگام توصیف کارهای دبورا نادولمن به ذهن خطور می کند. طراحی های او به طور یکپارچه در بستر فیلم هایی که برای آنها طراحی شده شکل گرفته است و بسیاری از لباس های او در ذهن ما حک شده است.

او مسئول کت قرمز رنگی است که مایکل جکسون در فیلم کوتاه هیجان انگیز به تن کرده است. کت و شلوارهای برادران بلوز؛ و شاید یکی از نمادین ترین لباس های تاریخ سینما باشد، کلاه و ژاکت مشهور فدورا هریسون فورد در Raiders of the Lost Ark.

می توان ادعا کرد که کار این طراح به قدری قابل توجه است که جهان هایی که این فیلم ها در آن قرار گرفته اند از طریق طراحی های وی بسیار گسترش یافته اند.

Deborah Nadoolman
Deborah Nadoolman
  • Eiko Ishioka
Eiko Ishioka
Eiko Ishioka

طراحی های عرفانی و دیدنی Eiko Ishiokas تقریباً توجه محصولات تولید شده در آنها را می رباید اما نه کاملا. آنها در واقع با مهارت استادانه در محیط کار قرار می گیرند و در خدمت مکمل فیلم هایی مانند Francis Ford Coppola’s Bram Stoker’s Dracula هستند.

فیلم های خیره کننده بصری تارسم سینگ نیز مدیون کارهای ایشیوکا هستند، به ویژه رویای دنیوی آنها مانند کیفیت (worldly dream like quality).

طراحان لباس در هالیوود!
Eiko Ishioka
  • Irene Lentz

ایرنه یک استعداد واقعی بود که هنوز هم کارهایش بر روی فیلم تأثیر می گذارد. کالین اتوود، طراح لباس، آنجلینا جولی را در لباس “The Tourist” با لباسی الهام گرفته از یک آفرینش ایرن، پوشید.

طرح های این زن با استعداد در فیلم های گذشته همچنان بر سلیقه معاصر تأثیر می گذارد.

طراحان لباس در هالیوود!
Irene Lentz
  • Sandy Powell
طراحان لباس در هالیوود!
Sandy Powell

طراحان لباس در هالیوود

به نظر می رسد سندی پاول یکی از آن استعدادهای نادر است که همیشه در لبه برش رشته آنها است. طراحی های او، مانند کار در Scorsese’s Gangs of New York، در نگاه اول راحت و مناسب دوره است.

با این حال، نمایش های متعدد ثابت می کند که این لباس ها نه تنها مربوط به دوره هستند بلکه به قدری اصیل هستند که احساس می کنند با شخص محافظه کار معاصر هستند. به این ترتیب آنها با انتقال بیننده از گذشته به امروز، یکی از مضامین اصلی فیلم را تکمیل می کنند.

طراحان لباس در هالیوود!
Sandy Powell
  • Michael Kaplan

اعلامیه بازیگران سریال جنگ ستارگان قسمت هفتم که با بحث بر سر بازیگرانی که انتخاب نشده اند تیره شده است، طراح لباس مایکل کاپلان است.

طراحی های Kaplan در Sci-Fi به همان راحتی که در تریلرهای روانشناختی به سر می برد، در تنظیم فضای مورد نیاز بسیار مهم است.

درباره فیلمبرداری Blade Runner و حال و هوای داستان کارآگاهی معاصر Fincher’s noir Se7en چیزهای زیادی گفته شده است. معمولاً بدهی هر دو فیلم به استعداد مایکل کاپلان ذکر نشده است.

آنلاین شاپ لباس عید در آرتیو

طراحان لباس در هالیوود!
جنگ ستارگان
  • Colleen Atwood

دشوار خواهد بود که با طرفداری از سینما روبرو شوید که با سبک بصری تیم برتون کارگردان آشنا نباشد. شکل ظاهری فیلم های او با یک نگاه قابل تشخیص است و این مدیون کارهای طراح لباس کالین آتوود است که حداقل در 9 پروژه با کارگردان همکاری کرده است.

او نه تنها در ایجاد تنظیمات غیرواقعی در یک فیلم مهارت دارد بلکه در کمک به کارهای رئالیست معاصر نیز به همان اندازه موفق است. او بدین ترتیب شهرت خود را به عنوان یکی از طراحان برجسته لباس که امروزه کار می کند، حتی شاید با نفوذترین افراد از زمان ادیت هد، تقویت کرده است.

طراحان لباس در هالیوود!
Colleen Atwood
  • Orry-Kelly

یکی از تمرین کنندگان اولیه طراحی صحنه و لباس شخصیت محور برای فیلم ها، توجه اوری، کلی به جزئیات چیزی نبود. بی شباهت به او نبود که از ویژگی های طراحی که با نور و سایه بازی می کنند استفاده کند یا لمس بازی را به لباس اضافه کند. علاوه بر توانایی او در تولید قطعات معتبر دوره، گنگسترها، نمایش های موزیکال و درام های برادران وارنر در دستان ماهر با او بودند.

طراحان لباس در هالیوود!
Casablanca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *