رنگ شناسی

رنگ شناسی (نارنجی)

رنگ شناسی (نارنجی)

رنگ شناسی ( نارنجی )

( نارنجی انرژی زا، جذاب، دوستانه، بانشاط و دارای مزه تند) نارنجی به لحاظ دما.

داغ ترین رنگ در میان رنگ هاست.

همچنین یک رنگ مهیج و همواره تداعی گر برگهای خزان پاییز و شعاع پرتوهای خورشید در پاییز است، درخشان و حیاتی در شدید ترین حالات درخشندگی به عنوان رنگی که نباید خیلی جدی گرفته شود به چشم می آید. این نکته عجیب و دراماتیک معمولا در اشخاص و شخصیت های برون گرا دیده می شود.

این رنگ بیشتر به عنوان رنگی بازیگوش ( سرزنده )، اجتماعی، شاد و کودکانه است که بیشتر برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال بیشتر توصیه می شود، در ضمن برای نوجوانان نیز به کار می رود.

نارنجی شامل مقداری قرمز نمایشی است که با مقداری زرد بشاش و طناز ترکیب شده است.

فروش انلاین پوشاک در آرتیو

رنگ شناسی (نارنجی)
رنگ شناسی (نارنجی)

نارنجی رنگی عالی برای اسباب بازی های پلاستیک های نه چندان گران است. البته برای هر کالای دیگر که به نظر جوانان و یا افرادی که حداقل در قلب خودشان جوان هستند نیز مناسب است.

در آثار گرافیکی می تواند القا کننده نوعی گیجی و تأثیری کمدی، کارتونی باشد.

به همین دلیل انتخاب مناسبی برای بیان پیام های جدی نیست.

رایج ترین دلیلی که از نور فلورسنت نارنجی استفاده نمی کنند، پر زرق و برق بودن آن است. نارنجی در جلوه نئونی خود، رنگی به هر حال نارنجی درخشان، مزایای خاص خود را دارد، چون در مراکز خرید، بسیار به چشم نه چندان دلچسب محسوب تمام تونالیته های رنگ نارنجی، پرزرق و برق و یا بی ارزش نیستند و چنین عقیدهای تاریخ مصرف گذشته است.

نارنجی نمایانگر گرما و حیات است و واقعا خود را به خوبی در تیم ها و ترکیبات نژادی و قومی نشان میدهد. بخصوص جایی که محصول یا تم آن از یک فرهنگ قدیمی حرف می زند مانند سالسای مکزیکی ها ( قرمز- نارنجی ) و یا ادویه و خوراکی با طعم ادویه کاری Curry هندی.

خرید اینترنتی لباس در آرتیو

نارنجی بسان قرمز و زرد، بیشتر برای نشان دادن تأثیرات روانی روی سیستم اعصاب ارادی به کار می رود، جون اشتهای انسان را تحریک کنند.

رنگ نارنجی به شکل عجیبی با رایحه میوه جات آمیخته است و به همین دلیل نام ” نارنجی “ را هم با خود یدک می کشد.

داغ ترین رنگ در میان رنگ
رنگ شناسی (نارنجی)

آنلاین شاپ پوشاک زنانه در آرتیو

رستوران های فست فود Fast – Food برای جلب توجه و جذب مشتریان از رنگ های قرمز، زرد و نارنجی استفاده می کنند، تا در آن واحد اشتهای بینندگان را تحریک کند.

به هر حال امروزه این مراکز تهیه غذای سریع بیشتر در دور و اطراف ما یافت می شوند و با رنگ هایی تزیین شده اند که ترکیبی از رنگ های اطراف ماست ولی رنگ های جاذب اشتها در خیابان ها که باعث تحریک اشتهای ما می شوند بیشتر در رنگ نارنجی خلاصه می شود یعنی محدوده زرد و قرمز.

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات روشن تر نارنجی مانند رنگ هلو، زردآلو، مرجان Coral و هندوانه، محبوبترین كلمات و رنگ های ارتباطی هستند.

این رنگ های روشن تر برای چشم های تیزبین، بسیار خوشایند هستند و برای سطح بالا نشان دادن خود یا نشان دادن رونق بازار بسیار مفیدند.

آنها تربیت شده، قابل دسترس و ملموس هستند، درست مثل جذابیت رويه مخملی یک هلو! مردم را وادار می کند تا آن را در دست گرفته، لمس کنند و از آن مزه کنند.

تونالیته های هلویی برای محصولات مربوط به سلامتی، اتاق های غذاخوری، مراکز خدمات غذایی و بسته بندی خوراکیها، عالی هستند چون آنها زیرکانه اشتها را تحریک می کند و همیشه تداعی گر خوشمزگی هستند.

هلویی مثل تونالیته های قرمز، نشان دهنده مسائل مربوط به سلامتی زرنگی فریبنده است به همین دلیل نارنجی برای استفاده در سالن های زیبایی و آرایشی و محصولات و بسته بندی آنها بیشتر توصیه می شود.

رنگ شناسی (نارنجی)
رنگ شناسی (نارنجی)
رنگ شناسی (نارنجی)
رنگ شناسی (نارنجی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *