استایلینگ, کسب و کار

استایلینگ لباس چیست!

استایلیست !

استایلینگ لباس چیست!

استایلینگ روشی از هماهنگ کردن لباس و اکسسوار است تا بتوان آنها را به مطلوب ترین و جذاب ترین حالت ممکن نمایش داده و سپس به فروش رسانید. این هماهنگی شامل انتخاب اکسسوا ( کمربند، کفش و جواهرات ) به منظور ایجاد یک ست لباس می باشد. پوشاک را می توان به تنهایی و یا در قالب مجموعه ای از محصولات ( که طیفی از رنگ ها را به نمایش می گذارند ) همراه با مانکن یا بدون آن استایل کرد. فرآیند استایلینگ عبارت است از انتخاب و امتحان کردن تعداد زیادی پوشاک متنوع در راستای ایجاد ترکیبی عالی و بی نقص.

” تصمیم داشتم تا لوازم و کارهای طراحی را با مسائل بافتنی ترکیب کنم، از این رو به مدرسه پسرانه ” جان لوئيس” رفتم تا به ترکیبی بسیار خاص دست یابم. “

ملانی وارد

استایلینگ !
استایلیست به منزله فردی مهم در فرآیند خلق تصویر تلقی می شود که به مجله یا دیدگاه خاصی وابسته نیست .

خاستگاه استایلینگ!


مدنویسان جزء اولین استایلیست هایی بودند که منحصراً در مجلات مد و لباس فعالیت می کردند. در حقیقت، آنان صفحات مربوط به مد و لباس را ویرایش کرده و تعدادی از طراحان لباس را انتخاب می کردند تا از طریق مجلات، معرفی شوند؛ رابطه ای که در طول پروسه عکاسی و زیر نظر هدایت اولیه مدنویس، میان عکاس و مدل شکل می گرفت، بسیار حائز اهمیت بود. در واقع، در دهه ۶۰ میلادی رایج بود که گریم صورت و آراستن مو توسط خود مدل ها انجام شود و آنها لوازم جانبی مورد نیاز را با خود به صحنه می آوردند اما فراتر از آن، حضور شخص سومی احساس شد.

و در ادامه اولین استایلیست های مستقل در طول دهه ۸۰ میلادی پدیدار شدند که برای مجلات جدید سبک طراحی نظیر “فیس و آی_دی ” فعالیت کردند. از آنجا که این مجلات ، کارمندان دائمی در حوزه مد و لباس نداشتند، استایلیست مستقل می توانست برای تعدادی از نشریات و مشتریان در حیطه مد و لباس ایده پردازی خلاقانه داشته باشد. رفته رفته و از آن زمان تا به امروز استایلیست، به بخش تفکیک ناپذیر ادیتوریال لباس تبدیل شد؛ در اصل، استایلیست به منزله فردی مهم در فرآیند خلق تصویر تلقی می شود که به مجله یا دیدگاه خاصی وابسته نیست.

وظایف استایلیست!


یک استایلیست برای مجلات مد و لباس، استایلینگ تبلیغاتی؛ در نمایش های زنده و رویدادهای مد و لباس؛ و یا به عنوان استایلینگ انفرادی برای مشتریان شخصی کار می کند.

علاوه بر این، استایلیست، القاب گوناگونی دارد:
ممکن است با عنوان استایلیست پوشاک شناخته شود؛ در مجلات و روزنامه ها، ویرایشگر یا دستیار لباس نامیده میشود و در فروشگاه ها، فروشندگان این نام را به خود اختصاص می دهند. گذشته از ماهیت کاربردی موضوع، ایده استایلیست که اغلب دیدگاه حسی خود را در رابطه با لباس مطرح می کند، در استایلینگ بسیار دخیل است. حتی اگر تصمیم دارید تا فعالیت خود را به عنوان متخصصی تازه کار در استایلینگ شروع کنید، توجه داشته باشید که تنها مهارت عملی شما مورد ارزیابی قرار نمی گیرد، بلکه ایده ها، نگرش و سلیقه شخصی شما نیز در هر اثری که خلق می کنید، دارای اهمیت است.

استایلینگ !
ایده استایلیست که اغلب دیدگاه حسی خود را در رابطه با لباس مطرح می کند ، در استایلینگ بسیار دخیل است .

تعابیر چالش برانگیز!


استایلینگ می تواند تعابیر چالش برانگیزی از مد و استایل تا حرکت به سوی شیوه های نوین هماهنگ کردن اجزای مختلف لباس با هم را شامل شود؛ به نحوی که اساسا مدنظر طراح نبوده است. تاریخچه مد و لباس مملو از نمونه هایی اینچنین است که ظاهرا امروزه بسیار رایج می باشند؛ مواردی از قبیل پوشیدن لباس زیر به عنوان لباس رویی، زنان در لباس رسمی مردان و استفاده از لباس های ورزشی در موقعیت های رسمی. چنانچه هردوی این رویکردها به دقت یکپارچه سازی شده و یا ماهرانه در کنار هم قرار داده شوند ، بازهم هر کدام در استایلینگ، جایگاه خود را حفظ خواهند کرد.

به عقیده بسیاری، ” ری پتری ” اولین استایلیست بوده و در سال ۱۹۸۰ میلادی ( ۱۳۵۹ ) با طراحی استایل ” بوفالو ” شناخته شد. استایل ” بوفالو ” ترکیبی پیشگامانه از پوشاک شهری، پیراهن بومی، لباس ورزشی و لباس های گران قیمت است. در آن زمان استفاده از افراد عادی مانند سیاه پوستان یا افرادی با نژادهای چندگانه به جای مدل ها، حرکتی نوین و قابل توجه بود.

پتری با مجله ” فيس ” کار کرده و با طراحانی نظیر ” ژان پائول گوتیه ” و ” جورجیو آرمانی ” همکاری داشت. ” بوفالو ” نام مجموعه ای هنری و خلاقانه است که پتری نیز در آن حضور داشت. ادیتور ” دیلن جونز ” در کتابی با همین عنوان اظهار داشت که حتی پس از گذشت ۲۰ سال از مرگ پتری، همچنان ” انکارناپذیر است که وی هنوز هم در میان نسل استایلیست ها، برجسته تر از سایرین است.

جنبه های این شغل!


ماهیت شغل استایلیست با حیطه خاصی که در آن فعالیت می کند، پیوند نزدیکی دارد. برخی از استایلیست ها تنها در یک زمینه مشغول به کار هستند، در حالی که سایر همکارانشان در زمینه های گوناگون استایلینگ به فعالیت می پردازند؛ برخی از آنها به صورت دائمی با مجله، استودیو یا شرکتی همکاری می کنند؛ بعضی دیگر در مقام استایلیستی مستقل، کار می کنند. از این گذشته، نیروی کلی که استایلیست صرف پروژه ای می کند، به طور چشمگیری متفاوت است. ممکن است استایلیستی که برای مجله یا روزنامه ای کار می کند، مسئول خلق اثری با ظرافتی ویژه باشد و به خودی خود نظارت بیشتری بر پروژه خواهد داشت؛ از سوی دیگر، استایلیستی که برای کمپین تبلیغاتی کار می کند احتمالا عضوی از گروهی بزرگ است و تسلیم مشتری و قوانین کاری خواهد بود.

استایلینگ !
مسئولیت مدل ها در روز عکاسی بر عهده آنان می باشد و به طور کلی تضمین میکنند که اقدامات به درستی در حال انجام است .


علاوه بر عکاس، استایلیست، عضو مهمی از عوامل عکس برداری است و بیشتر اوقات برنامه ریزی روند عکاسی در حوزه اختیارات و مسئولیت استایلیست ها است. برخی از استایلیست ها ممکن است مکانی مناسب برای عکس برداری پیدا کنند، مدل های عکاسی را همراهی کنند و یا به هدایت پروژه های عکاسی بپردازند، علاوه بر این، مسئولیت مدل ها در روز عکاسی بر عهده آنان می باشد و به طور کلی تضمین میکنند که اقدامات به درستی در حال انجام است. آنچه که ذکر شد، توضیحات مقدماتی از وظایف یک استایلیست در صنعت مد امروز است.

پژوهش در رابطه با مد و لباس!


به عنوان یک استایلیست از شما انتظار می رود تا با تمام مسائل مربوط به مد و لباس، مشتمل بر انواع گرایش های مد و لباس آشنا باشید. یک استایلیست مطبوعاتی به بررسی مجموعه های فصلی که در هفته های مد در نیویورک، لندن، میلان و پاریس نمایش داده می شوند، می پردازد.

استایلیست، مجموعه ها و جزئیات ثبت شده ای مثل سیلوئت های ( خطوط محیطی ) اصلی ، رنگها، بافت ها و تصاویر چاپی را تجزیه و تحلیل کرده و از اطلاعات موجود استفاده می کند تا گرایش های اصلی برندها را تعیین کند زیرا معتقد است که این گرایش ها می توانند الهام بخش مخاطبان باشند.

در نشریات، اطلاعات مربوط به انواع گرایش ها در رویدادهای مربوط به مد و لباس به شیوه های گوناگونی تعبیر می شوند. هنگامی که ایده طرح شکل می گیرد، استایلیست باید با توجه به نوع نشریه و خوانندگان آن، به بررسی هزینه های تولید محتوا، سبک طرح، مانکن، مکان عکس برداری و قیمت پوشاک بپردازد.
استایلیستی که در پروژه های تبلیغاتی فعالیت می کند باید نسبت به انواع برندها و مشتریان آگاهی داشته باشد. حیطه تبلیغاتی معمولا قوانین کاری مشخصی دارد؛ از این رو استایلیست می تواند این قوانین را در اثر موردنظر به کار گیرد.

فروش اینترنتی لباس زنانه در آرتیو !

هنگامی که گروهی خلاق پیرامون موضوعات مد و یا قوانین تبلیغات برای پیاده سازی طرحی مناسب بحث می کنند، در این شرایط وظیفه استایلیست ایجاب می کند تا برای چگونگی دستیابی به نتیجه مطلوب تلاش کند.

علاوه بر این، استایلیست باید از سایر شیوه های تحقیقاتی بهره ببرد تا کار خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد؛ او می تواند هر فعالیتی نظیر بازدید از نمایشگاه های هنری، مشاهده سبک خیابانی به عنوان تصاویر جمعی آنلاین تا سفر کردن و بازدید از سایر شهرها و فرهنگ ها را در برنامه تحقیقاتی خود قرار دهد.

استایلیست !
استایلیست باید از سایر شیوه های تحقیقاتی بهره ببرد تا کار خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *